Content moet flirten, verleiden en leiden tot actie

Content moet flirten, verleiden en leiden tot actie

content verleiden

Goede content vs slechte. De kans is groot dat u twijfelt of u online wel ‘goed’ in de markt ligt. Een groot deel van de ondernemers vraagt zich dat terecht af, want het merendeel van de websites, sociale media updates en nieuwsbrieven doen niet wat ze moeten doen. Ze activeren niet, zijn niet interessant of relevant, zijn verwarrend en laten een verkeerde indruk achter.

Goede content versus slechte

Slechte content bestaat. En dat is niet een kwestie van smaak. Het verschil tussen goede en slechte content is meetbaar. Goede content voedt uw merk en levert bijvoorbeeld aandacht, nieuwsbrief-inschrijvingen, klanten of verkopen op.

Is de inhoud van uw website goed (genoeg) en waarom vindt u dat?

Content als… vulling

De reden waarom u een website heeft of dat u überhaupt iets publiceert, is om de content. Niet andersom. Hoewel het meten van ROI vaak moeilijk is worden er te vaak websites gemaakt, nieuwsbrieven verstuurd en social media bijgehouden omdat “anderen dat ook doen” of om maar ‘iets’ te doen. Uiteindelijk gaat er veel tijd, geld en energie in zo’n project zitten. De frustratie na verloop van tijd is groot, omdat het niks oplevert.

Heeft er ooit “Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit” op uw website gestaan?

Doelen als startpunt

Veel marketingteams zijn gefocust op het creëren van content die het merk of het product ondersteunen. Content wordt zelden gemaakt vanuit een klantbehoefte of meetbaar doel. Het enige juiste startpunt voor al uw online activiteiten is door vooraf te bedenken waarom u er aan begint en wie geholpen is met de inhoud. Dat zijn in de eerste plaats uw klanten, maar ook uw medewerkers en afdelingen zijn geholpen met relevante inhoud. Denk daarbij bijvoorbeeld aan:

  • inzicht krijgen wat social media kan opleveren
  • verminderen telefoontjes op het callcentre
  • verkoopondersteuning bieden aan klanten
  • het merk laden met bijv. humor of innovatie
  • meer gekwalificeerde leads in de mailinglist
  • meer aandacht, meer leads, meer verkoop
  • autoriteit als afzender vergroten, zodat meer emails worden geopend

U wilt graag starten en nu?

Content Bridges helpt u graag om op een gestructureerde, professionele en resultaatgerichte manier aan de slag te gaan. Met 15 jaar ervaring in online strategie en internet marketing weten we wat wel en niet werkt. Wij zijn wars van hypes en goeroes; omarmen innovatie en creativiteit, maar doen dat altijd met het gewenste resultaat in het achterhoofd.