Content marketing populairder onder marketeers

contentmarketing

Content marketing populairder onder marketeers

Uit onderzoek van Econsultancy en Outbrain blijkt dat content marketing bij marketeers in 2013 hoog op de agenda staat. Ruim 1.300 voornamelijk Britse online marketeers werd onder meer gevraagd of ze denken dat merken meer en meer uitgever zullen worden. Een kleine driekwart (73%) onderschrijft die stelling. Hoewel 90% van de ondervraagden vindt dat contentmarketing het komende jaar uitermate belangrijk is, heeft nog niet de helft daar specifiek budget voor vrij gemaakt.

Daar waar het bij content marketing moeten draaien om relevantie, is daar in het onderzoek geen aandacht aanbesteed. Inzicht in de manier waarop marketeers content denken te gaan gebruiken om het merkverhaal te vertellen, betrokkenheid te vergroten en leads te genereren, geeft het onderzoek niet. Wel maakt het duidelijk voor welke doeleinden marketeers contentmarketing willen gebruiken. In de onderstaand  staafdiagram is af te lezen welke barrieres er liggen om contentmarketing succesvol in te zetten. Er is ook nog veel onduidelijk wie er in de organisatie verantwoordelijk is voor contentmarketing. Daarnaast zijn prioriteiten vaak niet helder voor het meten van succes.

Contentmarketing doelen

Bert Anvelink schreef voor Marketingfacts een prima samenvatting van het Econsultancy Content Marketing Survey Report.

Meer weten over wat content marketing voor uw organisatie kan betekenen? Neem contact op met Content Bridges

Share this post