Blog

facebook regels soepeler

Facebook versoepelt richtlijnen omslagfoto

*UPDATE*toegevoegd onderzoek naar 1,38 miljoen Facebookberichten [1 feb. 2017]Het gebeurt niet vaak dat Facebook zijn regels verandert ten gunste van zijn gebruikers. Maar ze waren dan ook tamelijk rigide: de richtlijnen voor wat er NIET op je Facebook omslagafbeelding getoond mocht worden. Commerciële uitingen op de fanpage waren uit den boze. Veel van deze Facebook richtlijnen zijn nu teruggedraaid. En dat is – voor marketeers in elk geval – goed nieuws. (meer…)

Read more...
contentmarketing-valkuil

Trap niet in de contentmarketing valkuil

Je klanten leven net als jij in een informatiehel. Ze worden continue gebombardeerd met tekst, afbeeldingen en video’s op hun pc’s, iPad’s en smartphones. Een constante stroom van impulsen waar erg veel zinloze en afleidende troep tussen zit. Om ze te bereiken moet je door deze muur van informatierommel heen zien te breken. Dat doe je met: contentmarketing. (meer…)

Read more...

Content strategie en content marketing: wat is het verschil?

Dus content marketing is het nieuwe digitale gouden ei. Een blik op Google Trends leert dat de vraag naar ‘content marketing’ voorlopig alleen nog maar toeneemt. Opvallend is wel dat er online niet ook meer gezocht wordt op ‘content strategie’. Dat is op z’n zachtst gezegd vreemd, want de twee disciplines zijn nauw met elkaar verwant. Het zal toch niet zo zijn dat de termen ‘marketing’ en ‘strategie’ per ongeluk door elkaar worden gehaald? Getuige een gehypet boek vol lukraak [...]

Read more...

Hoe schrijf je een productbeschrijving [quick guide]

Ze zijn overal en op alles en, voor het grootste deel, beïnvloeden ze onze aankoopbeslissingen. Ik heb het over productbeschrijvingen. Als je een retailer bent, dan zijn ze het belangrijkste wapen in je verkooparsenaal. Maar hoe schrijf je productbeschrijvingen die zowel inspireren en van je bezoekers een klant maken? Deze tips laten je zien hoe. Identificeer je publiek Ken je klant, weet voor wie je schrijft. Als je je bewust bent wie er aan de andere kant van het scherm zit, [...]

Read more...

Publicatiekalender ‘must’ voor succes contentmarketing

‘Content’ is het buzzwoord voor bedrijven die betrokken klanten willen. Waar onderscheiden met de TV-commercial of printadvertentie niet meer werkt, is er nu ‘content’. Om dat goed te doen, kijken marketeers steeds meer naar middelen die uitgevers gebruiken. Een succesvol middel is de ‘publicatiekalender’. Grote merken als Mercedes-Benz, Nestle of Nike gebruiken de publicatiekalender om te bepalen welke content ze wanneer via welk social mediaplatform willen verspreiden. (meer…)

Read more...
concurrentie bespioneren

Hoe bespioneer je de concurrent? Check de clicks op zijn links

Weten hoe vaak de links die je concurrent deelt op Twitter of Facebook worden aangeklikt? Of hoe laat, vanaf welke locatie, waar de links gedeeld worden en welke browsers gebruikt zijn? De informatie is allemaal beschikbaar via populaire URL Shorteners als bit.ly en goo.gl. Dit levert bruikbare informatie voor je contentmarketing tactieken. (meer…)

Read more...

6x Skyfall content marketing campagnes

De nieuwste Bond-film Skyfall is de beste gesponsorde film ooit. Maar liefst een derde van het budget wordt opgehaald met merken die naast Daniel Craig (44) op het witte doek verschijnen. Daarmee gaat de kaskraker de filmgeschiedenis in als grootste product-placementparade ooit. Op welke manier maken de merken gebruik van James Bond en Skyfall. Een overzicht.

Read more...
contentmarketing

Content marketing populairder onder marketeers

Uit onderzoek van Econsultancy en Outbrain blijkt dat content marketing bij marketeers in 2013 hoog op de agenda staat. Ruim 1.300 voornamelijk Britse online marketeers werd onder meer gevraagd of ze denken dat merken meer en meer uitgever zullen worden. Een kleine driekwart (73%) onderschrijft die stelling. Hoewel 90% van de ondervraagden vindt dat contentmarketing het komende jaar uitermate belangrijk is, heeft nog niet de helft daar specifiek budget voor vrij gemaakt. (meer…)

Read more...

Social mediarichtlijnen [checklist]

Op social media zijn werk en privé nauwelijks nog gescheiden. Onder werktijd plaatsen we Linkedin updates, in privetijd twitteren we over ons werk. Gevolg is dat organisaties de controle kunnen verliezen over het managen van hun reputatie in de online conversaties, of processen worden erdoor verstoord. Denk bijvoorbeeld aan ontevreden werknemers die online geruchten verspreiden over hun manager, of aan medewerkers die in hun enthousiasme de foto’s van het net niet uit de hand gelopen bedrijfsfeest op Facebook zetten. Deze [...]

Read more...